فرهنگ خاوری ها

وبلاگ قوم خاوری

فرهنگ خاوری ها

وبلاگ قوم خاوری

  • ۰
  • ۰

با سلام ، مجموعه کتابهای "فرهنگنامه جاودانه های تاریخ" در هر استان به معرفی سرداران و فرماندهان شهید آن استان ( شهیدانی که آخرین مسئولیت آنها در هنگام شهادت معاون گردان به بالا یا معاون واحد به بالا ) پرداخته است این مجموعه از کتابها توسط بنیاد شهید تهیه و چاپ شده است . بر این اساس در کل کشور بیش از 3،000 فرمانده و سردار شهید وجود دارد .
در کتاب «فرهنگنامه جاودانه های تاریخ استان خراسان رضوی» ، بیش از 380 فرمانده و سردار شهید به ثبت رسیده است و از این لحاظ مقام سوم را در کشور داراست. (استان تهران نزدیک به 800 سردار شهید، استان اصفهان نزدیک به 600 سردار شهید و خراسان رضوی بیش از 380 سردار شهید)
قوم خاوری با داشتن بیش از 30 فرمانده و سردار شهید، سهم یک درصدی در کشور و سهم هشت درصدی در استان در این مقوله دارد که با توجه به جمعیت خاوریها این آمار بسیار غرور افرین است . جالب است بدانید تعداد سرداران و فرماندهان شهیدِ خاوری ، از تعداد سرداران و فرماندهان 9 استان بیشتر (استان‌های قم ، سمنان ، خراسان شمالی ، کهکلویه و بویر احمد ، ایلام ، هرمزگان ، سیستان و بلوچستان ، بوشهر ، چهار محال و بختیاری) و با تعداد سرداران شهید بعضی از استانها مانند زنجان ، قزوین ، اردبیل ، خراسان جنوبی و ...تقریبا برابر است .

همچنین تعداد شهدای جنگ تحمیلی(نبرد مستقیم، پشت جبهه و بمباران شهرها) و شهدای دفاع از مرز و بوم و شهدای انقلاب و نیز شهدای ترور در کل کشور حدود 230،000 شهید عزیز میباشد که استان خراسان رضوی در این مقوله بیش از 17،000 شهید و مقام سوم در کشور را داراست(استان تهران بیش‌از 32،000 شهید، استان اصفهان بیش از 24،000 شهید و استان خراسان رضوی بیش از 17،000 شهید) قوم پر افتخار خاوری نیز به خود میبالد که بیش از 1،200 شهید گلگون کفن تقدیم اسلام و انقلاب و نظام و سرافرازی ایران و ایرانی نموده است که این تعداد شهید از شهدای 2 استان کشور در جنگ تحمیلی (هرمزگان و سیستان و بلوچستان) بیشتر میباشد. سپاس

مشاهده مطلب در کانال

  • ۹۹/۰۲/۱۹
  • سید محمد حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی